Salată de vinete cu maioneză și baghetă integrală homemade

1

De câteva zile m-au apucat poftele pentru mâncarea din copilărie. Și pentru că e sezonul vinetelor am zis că neapărat trebuie să fac o salată de vinete, așa, ca la mama acasă și neapărat, după rețeta ei. Țin minte că anul trecut n-am mâncat mai deloc, făceam nazuri ca ba are prea mult ulei, ba prea multă maioneză și silueta nu prea e de acord cu asta. Dar acum m-am gândit eu mai bine și am zis: păi nu o fac eu după placul meu, ca să mănânc în voie și fără mustrări de conștiință? Așa că, cu doar puțin ulei (de măsline, extravirgin) mi-a ieșit o bunătate de salată de vinete, fără să fie grețoasă și mi-am satisfăcut pofta 😀

So, pentru cine vrea o rețetă mai light să arunce o privire mai jos. Pe mine vă rog să mă scuzați, mă duc să mai înfulec o porție 😀

Salată de vinete

Ingrediente:

3 vinete medii

ulei de măsline extravirgin

2 gălbenușuri (1 fiert și 1 crud)

1 linguriță de muștar dulce

zeamă de lămâie

sare

piper

Mod de preparare:

Vinetele se coc foarte bine, iar după ce s-au răcit se curăță și se spală, după care se toacă mărunt până se face o pastă. Dacă vreți, puteți folosi un mixer vertical ca să fiți siguri că iese consistența așa cum trebuie.

Maioneza

Gălbenușul crud se amestecă cu cel fiert, apoi se adaugă muștarul, sarea și piperul. Cel mai bine e să amestecați cu o lingură de lemn. Treptat, turnați ulei puțin câte puțin, amestecând incontinuu în același sens. Nu schimbați sensul că s-ar putea să va treziți cu maioneza tăiată. Continuați să puneți ulei până când considerați că e o cantitate suficientă pentru salata voastră. Eu am făcut puțină, că nu am vrut să fie grețoasă. La sfârșit, adăugați puțină zeamă de lămâie, apoi amestecați maioneza cu vinetele până s-au încorporat cum trebuie.

4

Bagheta

3

Ingrediente:

200 gr de făină integrală

200 ml apă la temperatura camerei

10 gr de drojdie proaspătă

1 linguriță zahăr brun

1 linguriță ulei de măsline extravirgin

1 vf de sare

Mod de preparare:

Se cerne făina bine și se toarnă într-un bol mai măricel. Dizolvăm drojdia în apă, adăugăm sarea, zahărul, uleiul de măsline apoi facem o gropiță în mijlocul făinii și turnăm amestecul lichid. Amestecăm bine compoziția, de preferat cu mâinile, vă garantez ca se încorporează mai bine, apoi lăsăm la loc călduț să crească până își dublează volumul.

După ce a crescut, răsturnăm aluatul pe un blat tapetat cu făină și îl frământăm bine cu un făcăleț, dându-i forma dorită. Punem bagheta într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, iar pentru o crustă mai aurie și un aspect mai interesant puneți puțin ulei de măsline deasupra, peste care presărați semințe de susan și de in. Lăsăm în cuptorul preîncălzit pentru 20-30 de minute, depinde de cuptor și de cât de crocantă o vreți.

2

Când s-a răcit bagheta, o puteți tăia în felii subțiri și să dați năvala peste salata de vinete. Să aveți pofta, dragilor!

Lasă un comentariu