Tort de morcovi cu urdă și frișcă

afterfocus_1405444781152

A fost ceva haotic cu tortul acesta. La început voiam să fac un chec cu morcovi, apoi mi-a spus o prietenă că are o rețetă pentru tortul cu morcovi și cremă de brânză de la Starbucks..și am convenit să fac doar blatul, dar în formă de chec. Am făcut eu compoziția, dar pentru că a ieșit mai multă decât mă așteptam, am pus-o într-o formă detașabilă de tort. Și am ales bine pentru că a crescut foarte mult, neașteptat de mult. Era așa pufos și auriu blatul, încât am zis că nu-l pot lăsa așa simplu, trebuie să-i fac și crema. Dar..cum nu aveam ingredientele specifice acelei creme din rețeta originală Starbucks, am făcut ce-mi place cel mai mult: am improvizat 😀 M-am uitat prin frigider să văd ce brânză pot să folosesc ( în mod normal trebuia cremă de brânză de la Philadelphia, e cea mai pufoasă)..și am dat peste urdă. Am fost sceptică la început, recunosc, poate mai mult decât trebuia..dar am zis, la naiba, trebuie să iasă ceva comestibil. Mare mi-a fost surpriza să văd că e chiar bună la gust crema rezultată, și cu urdă naturală, luată din piață de la sibienii mei. Slavă Domnului că nu am avut Philadelphia prin frigider, că altfel nu făceam minunata descoperire 🙂

V-am plictisit destul, vă las să citiți rețeta și s-o încercați.

 

Ingrediente pentru blat:

– 100 de grame de nuci prăjite uşor în cuptor şi mărunţite la blender sau date prin maşina de tocat carne

– 300 de grame de morcovi daţi prin răzătoarea mică

– 260 de grame de făină integrală

– 1 linguriţă de bicarbonat de sodiu

– o linguriţă şi jumătate de praf de copt

– jumătate de linguriţă de sare

– o linguriţă de scorţişoară

– 4 ouă mari

– 300 de grame de zahăr brun

– 240 ml de ulei de floarea soarelui

– 2 linguriţe de esenţă de vanilie

Ingrediente pentru cremă:

– 500 gr de urdă

– 100 grame zahăr pudră

– 2 lingurițe de esență de vanilie

– 250 ml de frișcă pentru ornare

Blat

Preîncălziţi cuptorul la 180 de grade. Într-un bol amestecaţi făina, sarea, praful de copt, bicarbonatul şi scorţişoara. Separat bateţi ouăle spumă timp de un minut, adăugaţi treptat zahărul şi bateţi până se face ca o cremă (3-4 min). Încorporaţi uleiul în fir continuu şi apoi esenţa de vanilie. Adăugaţi amestecul de ingrediente uscate şi bateţi doar cât să se omogenizeze. Cu o spatulă încorporaţi morcovul şi nucile. Eu am preferat să sfărâm nucile cu ajutorul unui făcăleț și să las bucățile mai mari, ca să se simtă mai bine în compoziție.

Turnaţi într-o tavă de tort şi daţi la cuptor timp de 30-40 de minute sau până trece testul cu scobitoarea. Nu vă speriaţi dacă arată mai negru, aşa trebuie să arate. Lăsaţi-l 10 minute în tavă, apoi desprindeţi cu grijă blatul şi lăsaţi-l să se răcească bine pe un grătar special sau pe un fund de lemn.

Cremă

Se mixează aproximativ 5 minute urda, până începe să capete consistenșa unei creme. Se adauga treptat zahărul pudră și esența de vanilie, și se mai mixează 5-7 minute, până când observați că s-au incorporat bine toate ingredientele. Separat, batem bine frișca până când nu mai pică atunci când răsturnăm bolul în care am pregatit-o. Dacă vreți să fiți siguri ca se întărește suficient, puteți adauga 1 pliculeț de întăritor pentru frișcă. Eu una nu am folosit, a ieșit perfect și fără. O lăsăm la rece până când asamblăm tortul.

Asamblare

După ce s-a răcit bine, se taie blatul în 3 părți egale și se repartizează cele 2 straturi de cremă uniform. Deasupra se întinde bine frișca, nivelând cu ajutorul unei spatule speciale până se formează un strat drept. Eu am preferat să pudrez și niște scorțișoară peste frișcă, pentru că îmi place tare mult la gust și merge perfect în combinația aceasta.

Nu este greu deloc, nu? Spor la gătit! 🙂

 

20140618_173944

afterfocus_1405444931331

afterfocus_1405444859674

 

Lasă un răspuns

